Volgers

Volgers

vrijdag 19 januari 2024

knoflook

Vrijwel elke dag gaat er een teen knoflook in het eten. Dat kan lunch of avondeten zijn. Gisteren maakte ik naast een salade wat pompoenschijfjes uit de oven.Ik had de knoflook al in de hand "Oh nee geen knoflook vandaag"ging er ineens door me heen. Ik moest een paar uur later naar de oogarts. Dat vind ik onaardig,zo dicht bij iemand zitten met een knoflookwalm. Ook de zelfgemaakte hummus bleef in de koelkast...... Bij de oogarts was alles goed. Mijn oogdruk was 14 en 15 zei de meet-mevrouw. "Geweldig,dat heb ik nog nooit gehad"riep ik enthousiast.De mevrouw keek vreemd en controleerde nog even de uitslag. Foutje,het was 16 en 17. Ook goed.De oogzenuw zag er prima uit. Door artsen tekort word ik nog maar één keer per jaar opgeroepen. Prima.

4 opmerkingen:

  1. Best een beetje slordig van haar! Als je niet zo blij verrast had gereageerd was het dus fout gedaan. Maar fijn dat je oogzenuw er goed uitzag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat doe ik ook nooit. Knoflook als ik naar oogarts of tandarts of zo moet. Maar een keer was ik dat vergeten en maakte excuus. 'Geeft niks', zei de mondhyg, 'dat ruik ik echt niet meer hoor'. En toen ik ongelovig keek: 'Echt niet'. Maar toch gebeurt het me niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Attent van je. En fijn dat alles in orde was met je oog.

    BeantwoordenVerwijderen