Volgers

Volgers

vrijdag 14 oktober 2016

duwtje

Vanochtend ging ik met de buurvrouw mee. Zij  gaat al een tijdje naar een instituut,waar je kunt oefenen in een infrarood verwarme cabine. Ik vond het leuk nu zelf te zien, waar de enthousiaste verhalen over gaan. Ik snap ook,dat het werkt en wel zonder spierpijn.
Voor mijzelf is het niet geschikt.Ik ben meer een mens van kalme yogaoefeningen.
Men heeft daar ook een weegschaal,waar het vet- en vochtpercentage gemeten wordt. Dat wilde de mevrouw wel voor me doen. Mijn BMI en vetpercentage zaten nog net binnen de norm. Dat  vet viel me mee. Ik had steeds gedacht,dat ik zo'n "binnenvetter"was,ook lichamelijk. Nee dus.
Maar de mevrouw adviseerde me meer te drinken. De zoveelste al,die dat zegt. Ik weet het,maar vergeet het vaak. Ik drink wel veel thee en dan is er geen plaats voor water. Bovendien moet ik dan zo vaak naar de wc.
Nu het kouder wordt smaakt kraanwater me minder. Ik had al de thermosfles te voorschijn gehaald om warm water te gaan drinken. De opmerking van vanochtend geeft me net dat duwtje in de rug ,om wat vaker een paar slokken warm water te nemen. Ook goed voor het spijsverteringsvuur uit de Ayurveda.


4 opmerkingen:

  1. Misschien watee uit de kraan op kamertemperatuur laten komen. Dan gaat het makkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien watee uit de kraan op kamertemperatuur laten komen. Dan gaat het makkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, dat vele drinken moeten we ineens allemaal. Ik vraag me af waarom dat ineens zo'n hype is... las laatst ook een artikel waarin er kritisch naar gekeken werd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je al veel thee drinkt hoeft er toch niet nog gewoon water bij? Heb je al eens gemeten hoeveel je met thee en andere drankjes binnen krijgt? 1,5 liter is over het algemeen ruim voldoende.

    BeantwoordenVerwijderen