Volgers

Volgers

dinsdag 25 oktober 2016

goed

Wat kan ik genieten van de vroege ochtendstilte. Donker buiten,kaarsje en schemerlicht binnen. Alleen het kleine tingeltje van de koelkast,de tikkende klok en een zucht van Merle. Op zo'n moment is het leven goed.
Dat stil staan bij het leven en de dankbaarheid daarvoor komt de laatste dagen vaak in me op. In de buurt zijn twee mensen erg ziek. Wat is leven dan kwetsbaar. En kan het na één doktersbezoek compleet veranderen.
Maar ook tv beelden van kapotgeschoten steden in Syrië doen me beseffen,dat niet iedereen een veilig dak boven het hoofd heeft. Laat staan voldoende voedsel en medische hulp. Ook wat die zaken betreft, leef ik hier in overvloed.
Ook de vrijheid van het gepensioneerd zijn is een groot goed. Binnen mijn toch wat beperkte leefwereld is zoveel moois. En zo weinig moeten.
Ja het leven is goed.



2 opmerkingen:

  1. Je dat geregeld realiseren, geeft een besef van rijkdom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is mooi om zo positief in het leven te staan. Dat zou bij veel meer mensen het geval moeten zijn. TOOS

    BeantwoordenVerwijderen