Volgers

Volgers

dinsdag 11 oktober 2016

tijdloos

Vanochtend was het tintelend koud. Echt weer om wakker te worden. Ik mijmerde over tijd. Vandaag ben ik 70 jaar. Het voelt ineens oud. Natuurlijk besef ik mijn leeftijd,als ik in de spiegel kijk. Of als ik uitrust van even aktief zijn. En zeker, als ik de in mijn ogen "kinderen"als ouders achter een buggy zie lopen.


Maar van binnen voelt het tijdloos. Niet verbonden met een getal of zekere leeftijd. Dat gevoel heb ik ook bij een echt gesprek. Dan is voor mij die ander niet jong of oud. Maar gewoon medemens
.Er kan wel verwondering ontstaan bij het luisteren naar de verhalen van jongeren. Een deel van wat ze ervaren is vreemd voor me. En kan ook niet gelinkt worden aan herinneringen uit mijn jeugd. Ik zie zo'n gesprek als leerzaam voor me.
Wat wel groter wordt is het "boek van herinneringen". Terugdenken aan vroeger of  een gebeurtenis ophalen in een gesprek is voor mij zoiets als bladeren in het prentenboek van mijn leven. Voor een groot deel echt gebeurd. Maar ook verfraaid of verdraaid al of niet bewust door eigen fantasie.
In het nu zijn is belangrijk. Maar even terugdenken kan ook plezierig zijn

4 opmerkingen:

  1. Goedemorgen...feestelijke dag we zijn bijna even oud. Ik voel ook net als jou. Merk dat ik wat in mezelf keer. Genieten van jonge mensen dat doe ik ook.
    Mooi he 70 zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gefeliciteerd vanuit Vlaanderen ik wens u een mooi , boeiend en gezond nieuw levensjaar toe !! ik ben zo blij dat u terug schrijft echt fijn !
    lieve groet vanwege Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat mooi beschreven! Jouw ervaring herken ik, terwijl ik nog maar 51 ben en nog geen 70 ;o) Van harte proficiat met deze bijzondere verjaardag, ik wens je nog vele verwonderende levensjaren en verjaardagen toe! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd Izerina.
    En bij deze bedankt voor je blogs en commentaren met wijze inzichten en mooie woorden. Nog heel veel gezonde jaren erbij!

    BeantwoordenVerwijderen