Volgers

Volgers

zondag 16 oktober 2016

energie


In het verlengde van de straat hing de volle maan als een prachtig lichtgevende bol. Het leek wel een super-straatlantaarn. Wat jammer,dat zonnecellen niet ook op maanlicht werken. Dan zouden nu de straatlantaarns met zonnecellen een paar nachten gratis werken. Het was een sprookjesachtige ritje.
Dit is de tijd van het jaar , waarin onze zonnepanelen soms even veel produceren als het gemiddelde dagverbruik. Dat maakt me attent op alles in huis,dat stroom vreet.
Op dit moment draait de wasmachine.Ik kreeg meel van de buurvrouw. De BBM maakt een deeg voor een brood voor haar en eentje voor mijn man. Vanochtend at ik bessen met een havermoutkorstje uit de oven. En straks stofzuigen. Op zo'n dag heb ik de energiemaatschappij weer nodig.
Ook staat er een pan op het gas met bottenbouillon. Dat geeft behoorlijk veel warmte af. Vanochtend hoefde de kachel niet aan. Soms twijfel ik wel eens bij het maken van soep of stoofvlees. Omdat het zo lang op een pitje moet sudderen. Van de winter kan de pan op de kachel. Maar ja,het is wel erg lekker en een deel vries ik in.
Er schijnt al een zonnetje in de tuin. Dit wordt weer een mooie najaarsdag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten