Volgers

Volgers

zondag 4 december 2016

het glinstert

Het was vanochtend hier en daar glad. De straatstenen glinsteren dan. Vooral bij de kruispunten was het oppassen. Ik fietste heel langzaam. Merle liep vooruit en keek regelmatig vragend om. Maar 16 uitstekende nageltjes geven meer grip op straat dan twee dunne fietsbanden. Bovendien ben ik geen held met gladheid.
Thuis stond de kachel te jutteren. Ik vulde een pan met botten,wat groenten,kruiden en water . Dat staat voor de rest van de dag op de kachel te trekken. Het geeft een heerlijke geur.
Voor mijn man had ik "in zijn schoen" goede marsepein gekocht. Maar het smaakt hem niet ,terwijl hij er andere jaren gek op was. Ook de buren zijn geen liefhebbers. Ik denk, dat ik het stuk maar op de facebook-site "ik geef weg"zet. Vast wel iemand te vinden, die er zin in heeft.
Ik heb wat kleine sint-cadeautjes klaarliggen voor buren. Vorig jaar was ik bijna vergeten het te geven. Dus bracht ik de één zonet een aardigheidje. Bij de ander kan ik als het donker is, stilletjes in de keuken komen.
Het blijft toch kriebelen het Sintfeest met gedichtjes en pakjes.
Vanmiddag gaat een buurvrouw mee wandelen. Gezellig voor mij en een feest voor Merle. Die buurvrouw is van alle mensen, die we kennen de grootste favoriet van de hond. Aandoenlijk,zo blij,als Merle is,als zij haar ziet.
 
 

1 opmerking:

  1. Wat lief dat je die kleine presentjes geeft! Daar maak je iedereen weer blij mee.. nou ja, behalve je man dan. Vreemd dat hij het niet lekker vind.. misschien teruggaan naar de bakker?

    BeantwoordenVerwijderen