Volgers

Volgers

woensdag 17 juni 2020

automatisch

In het algemeen houd ik echt rekening met de 1,5 m afstand. Uit respect voor die onbekende anderen.Van de "dijklopers" en andere bekenden weet ik hun mening.
Maar vanochtend vergat ik het .Ik wilde een aanbieding van roggecrackers kopen. Van de vorige keer wist ik, dat de UVD de 13-de was.  Diezelfde datum stond op alle 15 pakjes. Nu weet ik, dat openmaken en meteen opeten geen kwaad kan. Maar wij doen er dagen lang mee en dan wordt zo'n pak crackers  muf.
Ik meldde bij de broodafdeling, dat de crackers over de datum waren. Het meisje liep mee ,bekeek alle pakjes en liep met armen vol terug. Er bleven er nog vijf staan. "Wacht maar, ik help je wel" zei ik en nam het restje mee. Daar gaf ik ze zonder nadenken aan het meisje. Om me ineens te realiseren, wat ik deed. "Oh sorry, ik kom te dicht bij je" zei ik geschrokken. Een lieve lach met "Geeft niet mevrouw".
Helaas er waren geen verse roggecrackers meer, anders had ik een gratis pakje gekregen.

5 opmerkingen:

  1. Ja, soms vergeet je het. En je vraagt je af of het erg is in alle gevallen. In dit geval niet, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Begrijpelijk. En onnatuurlijk om niks te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms vergeet je het inderdaad wel eens. Maar het was uit een goed hart en uit behulpzaamheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja die gewoonten he. Soms vergeet je het gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen