Volgers

Volgers

maandag 1 juni 2020

tijd



Vannacht had ik een droom, die zich vroeger afspeelde. Ineens drong het tot me door "Wat leef ik al een tijd!"(73 jaar). Wat een lap verleden heb ik. Herinneringen om  gesprekken uren lang te vullen.Het voelde bijna onwezenlijk aan.
Nu weet ik ,dat al die beelden van vroeger zich in mijn hoofd afspelen en wel op dit moment. Voor mij zijn ze als een volle boekenkast met al die verhalen niet op papier, maar in mijn hoofd.
Het leuke van mensen veertig, vijftig jaar kennen is, dat in gesprekken spontaan associaties met vroeger opborrelen. En je ze beiden meestal nog weet.
Zo kwam zaterdag een vriendin thee drinken. Ze voelde zich triest, omdat het vandaag hun trouwdag zou zijn geweest. We haalden herinneringen op aan die dag en aan allerlei leuke gebeurtenissen met haar man. Zo werkte het verleden een beetje als een pleister.
Ook de vriend in het verpleegtehuis ken ik al van 1975. Ik mis de bezoekjes aan hem en het ophalen van herinneringen. Niet te vergelijken met de verschrikking voor hem van zijn "gevangenschap". Ik ga straks maar weer een brief schrijven naar hem met leuke dingen van vroeger.
Hoeveel tijd ik nog heb is gelukkig niet bekend. Vandaar het belang en de kostbaarheid van elke dag. Het schitterende weer helpt zeker mee om er nu een goede tijd van te maken.

8 opmerkingen:

  1. Mooi om over na te denken en deze dag niet zomaar voorbij te laten glijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een gedeeld verleden met iemand hebben is kostbaar. Een brief zal zeker gewaardeerd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie akties van je. Nee, we weten het niet en dat is mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het heerlijk om op zoveel ervaringen terug te kunnen kijken he. Ik heb dan toch nog twee jaar meer 😄🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben nu 69 en opvallend is dat er steeds meer herinneringen boven komen .Ook in mijn dromen komen steeds meer mensen voor van vroeger. Lief om hem een brief te schrijven ,het zal hem goed doen hoop ik .En hoe lang nog tja dat weten we niet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik stel me zo voor dat het heel fijn is om zo'n stuk geschiedenis te delen met anderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Herinneringen, ze helen of verwonden. Maar iedere dag telt.

    BeantwoordenVerwijderen