Volgers

Volgers

woensdag 3 juni 2020

geen terrasje



Soms loopt alles anders dan gepland. Ik zou naar de stad gaan. Kijken naar een waxjas en dan een terrasje opzoeken. Ik had er echt zin in.
Het ritje langs het water was heerlijk. Maar bij de winkel zette ik mijn e-bike neer en zag tot mijn schrik,dat de accu helemaal leeg was. En dat terwijl ik met een vijf streepjes was weggereden. Ik heb nog wel naar een jas gekeken en niets gevonden. Maar durfde niet verder de stad in.
Gelukkig had ik op de terugweg(4,5km) wind half mee. Wat trapt dat zwaar zonder ondersteuning. Ik had de fiets in de tweede versnelling en haalde net 10 km per uur. Ineens bedacht ik, dat mijn man misschien thuis was. Gelukkig, hij nam de telefoon op. En kwam op mijn fiets mijn richting uit. Zo kon ik op twee derde van de afstand dat zware ding inwisselen voor een gewone fiets.
Na twee koppen thee wordt het nu uitproberen. Wat doet de accu, als die geladen wordt? Rondjes rijden en kijken of er weer snelle leegloop is. Trouwens er is nog een reserve accu, die zo'n 20 km meegaat. Ook die wordt geladen om tijdelijk te gebruiken.
Een nieuwe accu is via internet snel besteld. En een waxjas ook.

6 opmerkingen:

  1. Wat een gedoe, zeg, zo'n accu. Ik weet niet of een e-bike wel iets voor mij is, als ik dat zo lees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Judy , e-fiets is heerlijk. Izerina had gewoon pech denk ik

      Verwijderen
  2. klopt,ik wist niet meer ,dat ik de fiets al 9 jaar heb. Dan kan zoiets een keer gebeuren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat erg he. De mijne kwam op een gegeven mpment nog geen kilometer ver. De batterij helemaal laten reviseren . Koste ook behoorlijk en het hielp geen lor. Succes ik hoop dat jij meer geluk hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kwam er in ieder geval op tijd achter en had een goede backup.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend zeg. Ik hoor ook altijd dat een eBike zonder de ondersteuning heel zwaar fietst. Gelukkig dat een accu makkelijk te bestellen is.

    BeantwoordenVerwijderen