Volgers

Volgers

zondag 14 juni 2020

verbinding

Gisteren was er na 5 mnd weer een vrouwencirkel. Wel beneden in de huiskamer met goede ventilatie. En maar vijf vrouwen. Wat is het toch prettig in een groep te zijn, waar echt geluisterd wordt.De verhalen van anderen die herkenning oproepen. of leerzaam zijn. We proberen er weer het gewone ritme van één keer per maand in te houden.
Zo was er vanochtend een andere vorm van verbinding. In de vroege koelte was Merle na tijden weer eens actief. Ze denderde door het gras en kijkt dan steeds "waar blijf je?". Ik heb een extra stuk aan de rit geplakt.
Op de terugweg, opgefrist door een duik in het kanaal,liep ze nog in stevig tempo naast de fiets. Dat geeft me  een gevoel van saamhorigheid. We houden elkaar ook goed in de gaten. Niet dat er nu enig gevaar was, ik kwam niemand tegen.
Thuis was er ontbijt voor mens en hond. De ene bejaarde ligt nu bij te komen.



5 opmerkingen:

  1. Haahaha, de ene bejaarde ligt nu bij te komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, een vrouwencirkel. Ik heb vroeger wel in verschillende vrouwengroepen gezeten, altijd erg gezellig en prettige herkenning.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo n blogje uit het leven gegrepen. Mens en dier ook een mooie verbinding. Ik had vtoeger altijd katten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat het fijn was om weer bij elkaar te komen met gelijkgestemden! Ik had vorige week mijn filosofiegroepje weer voor het eerst, en dat was ook fijn.

    BeantwoordenVerwijderen