Volgers

Volgers

woensdag 24 juni 2020

zo heerlijk rustig



De regels bij de bibliotheek in de stad zijn al een tijdje versoepeld. Niet meer op een bepaalde tijd reserveren om naar binnen te gaan. En de toiletten zijn weer open. Dus besloot ik mijn boeken terug te brengen en iets nieuws te zoeken. Tijdens het 65+ uurtje vroeg in de ochtend.
Een hopelijk blijvende verandering is de inleverbus aan de buitenkant van het gebouw. Dan wil mijn man ook wel eens mijn gelezen boeken meenemen. Verder waren er de bekende aanwijzingen. Mandje pakken en schoonmaken. Eenrichtingsverkeer. Uitleenapparaten ver van elkaar.
Het was gewoon vreemd na zo lange tijd weer eens tussen rijen boeken te lopen. Ik vond iets boeiends. Een volgende keer zoek ik thuis op de laptop een aantal titels op. Met hun nummer. Dat zoekt gemakkelijker.
Toch hoop ik dat het niet te lang duurt voor het uitleenpunt in het dorp weer open gaat. De verzorgingshuizen versoepelen en misschien valt het zaaltje met boeken daar dan onder. Gewoon elke week een stel gereserveerde boeken  ophalen is toch gemakkelijker. Zelfs bij wind en regen is dat geen probleem
Voorlopig heb ik weer zelf uitgezocht leesvoer.

4 opmerkingen:

  1. Hier ook weer helemaal open, sinds deze week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het heerlijk dat je weer gewoon de bibliotheek mag binnenlopen zonder eerst te reserveren. Maar het voelde inderdaad wel wat onwennig weer.

    BeantwoordenVerwijderen