Volgers

Volgers

vrijdag 19 juni 2020

willen en kunnen



Al jaren lang proberen we milieuvriendelijk te leven. Gewoon in de kleine dingetjes. Plexiglas voorzetramen  en een gevelkacheltje in een huurhuis. Toen we 35 jaar geleden dit huisje kochten, hadden we ineens een regenput. Voor de tuin, het doorspoelen van het toilet en het water bleek schoon genoeg voor de wasmachine.
Zo fietste ik regelmatig via een omweg naar school, om allerlei groenten en fruit bij bio-boeren of stalletjes te kopen. Ik had een heleboel adresjes.
Maar helaas de geest was begaan met een schone wereld, maar het lijf begon te protesteren. Mijn man put nog regelmatig wat water voor de tuin. Een internet-bio-boer brengt de boodschappen. En mijn laatste bedenksel lukt ook niet.
We hebben wat meer zonnepanelen. Ik warmde energiezuinig en fijnstofvriendelijk regelmatig warm water voor o.a. afwas op in de elektrische waterkoker. De laatste week kreeg ik steeds meer pijn aan handen en polsen. Zouden de supplementen niet meer helpen? Maar ineens voelde ik het. Het hanteren van een koker vol water is de boosdoener.
Terug naar de geiser. Maar wie weet borrelt er eens een idee op,dat wel uit te voeren is.

11 opmerkingen:

  1. ik heb een eenpitsoliestelltje misschien een idee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wilde ik vroeger al,maar mijn man kan niet tegen de lucht

      Verwijderen
  2. Een beetje milieuvriendelijke creativiteit is mooi. Maar ja, soms houdt het op en dan mag je blij zijn dat je er al die jaren mee hebt kunnen werken en nu als het bodig is kunt genieten van wat geboden wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je weet waar het aan lag. Een oplossing weet ik ook niet, want je handen zijn belangrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn man heeft (had) hetzelfde probleem en slikt glucosamine en cbd-olie. Dat werkt bij hem heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Slik ik ook en "normale"bewegingen gaan pijnloos. De waterkoker was te zwaar en het was een verkeerde houding met schenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zijn ook kleinere waterkokers qua inhoud. Is dat een optie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ben aan het experimenteren met half gevuld en half geiser

      Verwijderen
  7. Als je pijn hebt, houdt alles op. Jammer, maar helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het blijft even kijken wat kan. Dat heb ik ook. Soms werkt iets in het begin goed, maar later echt niet voor ons. Soms krijg ik er teveel werk aan. Dan is even terug naar wat was een goede.

    BeantwoordenVerwijderen