Volgers

Volgers

vrijdag 24 november 2017

afwas

Over het algemeen heb ik geen hekel aan afwassen. Maar soms met een kookdag wordt het wel erg veel "Waar haal je die vuile vaat toch vandaan?" zucht mijn man dan. Maar helaas bij het maken van lekkere dingen is die afwas een minpuntje.
Zo ook gisteren. Ontbijten met gebakken eitje. Later nog een smoothie. Een pan met kipkarkas op het fornuis. Daar haalde ik met de lunch vast wat bouillon uit voor een klein pannetje champignonsoep. Een restje tomatenchutney, een bordje voor de notencracker. Dat met de koffie- en theekopjes gaf een aanrecht vol. Het bakje groentenknabbels voor mijn man. Dat was de eerste afwas.
Later maakte ik de groentenresten klaar voor een quiche. De kefir werd geoogst. Het kipkarkas geplukt op wel drie bordjes. Eentje voor vlees,de botjes en natuurlijk de velletjes voor Merle.
Terwijl de groententaart in de oven stond, heb ik nog een keer afgewassen.
Toch heb ik geen behoefte aan een afwasmachine. Want de meeste dagen valt de vuile vaat wel mee. En wast mijn man ook af. Voor lekker eten moet ik iets over hebben.



5 opmerkingen:

  1. Inderdaad als je graag extra's maakt bij de lunch en tussendoor loopt de afwas snel op. Ik probeer de meeste bordjes en bakje in de loop vd dag te hergebruiken dat scheelt al. Heb wel vaatwasser maar die gebruik ik ongeveer slechts 1-2 keer per week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kook nog dagelijks voor minimum vier tot zeven man. Ik ben dan echt dolgelukkig met mijn afwasmachine. Mijn mama zaliger wou niets weten van 'dat ding'. Als zij bij mij op bezoek was, ging ze stiekem in de keuken afwassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben geen afwasmachine meer. Toen de machine de geest gaf had ik liever dat keukenkastje erbij dan een nieuwe afwasmachine. Over het algemeen ben ik tevreden over dat besluit maar als alle kinderen met aanhang en kindjes komen dan wou ik dat we er eentje hadden 😏

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt allemaal lekkwr, ben helemaal afgeleid van de afwas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had nooit een hekel aan afwassen. Maar mijn eczeem was zo ernstig dat de afwasmachine een uitkomst bleek. En nog steeds.

    BeantwoordenVerwijderen