Volgers

Volgers

vrijdag 14 september 2018

gekabbel

Soms kabbelen de dagen aangenaam voort. Gisteren fietste ik naar een kringloopwinkel, waar ik nog een shirt vond. Er is een niet meer te repareren slijtage in mijn shirts. Dat worden poetsdoeken.
Tijdens de lunch kwam de buurvrouw pompoensoep eten. De eerste van deze herfst. Op de koelere woensdag had ik een grote pan bouillon getrokken. Lekker, het wordt weer soep-tijd.
Het is nu aangenaam om een tijdje in de zon te zitten. Tussen tomaten en bramen in. Dan kijk ik met dankbaarheid naar die overvloed. Ik moet nodig gaan plukken en verwerken vandaag.
's Middag kwam het tijdschrift genoeg. Dat mag van mij elke maand uitgegeven worden. Maar helaas. Ik las weer boeiende zaken, terwijl ik genoot van de specifieke geur van het blad.
Straks komt de hulp en blijft het huis brandschoon achter. Heerlijk!



4 opmerkingen:

  1. Juist dat soort kabbelende dagen kunnen zo mooi zijn vind ik. Dat is het echt gewone dagelijkse leven. En wat gezellig dat de buurvrouw op bezoek kwam.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ivm lichte diabetes eten we elke dag een kom soep bij de lunch als vervanging van een boterham.
    Op pompoensoep is hij nu net niet zo gek. Verder maak ik van alle resten wel een soepje en bouillon trekken we van botten of maagjes en hartjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zulke kabbel dagen daar geniet ik ook zo van .En ja de Herfst is echt een tijd om lekkere soepjes te maken .Het tijdschrift ken ik niet ,nog nooit gezien eigenlijk dus ik zal eens kijken in de boekhandel

    BeantwoordenVerwijderen