Volgers

Volgers

zondag 23 september 2018

veilig





Het is stil in huis. Mijn man is een weekje naar Frankrijk met de hond. Ik merk,dat ik echt behoefte heb om toch naar buiten te gaan. Het is zo'n gewoonte geworden, om frisse lucht te snuiven.
Dus stapte ik om 8.00 op de fiets om een rondje kanaal te doen. Het is nu nog droog. Als ik bekenden met hun hond tegenkom, is het maar vreemd. Hun honden kijken achter me, waar Merle blijft.
Die nacht met de storm merkte ik, hoe de hond een gevoel van veiligheid geeft. Ik werd aan het begin van de nacht wakker van een klap. Alsof er een deur dichtging. Even later weer. Dat kon niet de buurvrouw zijn. En de schuurdeur had ik ook goed afgesloten. Even dacht ik aan inbrekers en was klaarwakker.
Bij de volgende klap wist ik het. De windstoten beukten zo tegen het slaapkamer raam, dat het in de sponningen klapte. Snel een doekje er tussen gestopt. In de wetenschap,dat het huis goed afgesloten was ,ging ik weer slapen. In het verleden is er twee keer een inbraakpoging gedaan tijdens een storm. Maar dat zal niet meer lukken.

2 opmerkingen:

  1. Het is toch even schrikken als je twee keer een klap hoort maar gelukkig wist je snel wat het was .Ik slaap gelijkvloers en er word in onze wijk vrij veel ingebroken dus hoor ik iets ga ik even kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt helemaal, de honden beneden geven ook mij een veilig gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen