Volgers

Volgers

donderdag 27 september 2018

temperatuur

Als het een lange warme zomer geweest is, heb ik moeite met wennen aan koeler weer. Weken lang was het zo'n 24 gr of hoger in de keuken. Meestal droeg ik gewoon een lange broek en shirts, soms met lange mouwen. Ik was gewend aan die hoge temperaturen.
Maar nu daalt het naar de voor ons normale waarde van 20 gr. Dat voelt onbehaaglijk. Ik heb een katoenen trui aan. In de ochtend brandt de kachel ,om de keuken even op te warmen. En laatst zat ik met een deken om tv te kijken,ik was rillerig.
Het zal duren voor ik weer winter-proof ben. Wat helpt is in de vroege ochtend of 's avonds regelmatig naar even de tuin in zonder jas. Die wisseling van temperatuur laat mijn eigen "kacheltje"wat harder werken. En regelmatig een kop gember thee,zeker als ik het koud heb,dat verwarmt ook.
Vandaag is het nog een dag aangenaam. Maar als de buitentemperatuur gaat zakken, begint voor mij het wennen.



5 opmerkingen:

  1. Dagelijks gember, dagelijks een koude douche, veel buiten... het helpt niet bij mij. Om een uur of vijf/zes krijg ik het koud. We hebben de haard al een paar keer aangehad en ik zit ook onder een dekentje. Soms met een kruik. Overdag dus nooit, alleen 's avonds

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar!
    Mijn natuurdiƫtist gaf mij de tip, buiten gemberthee drinken, om veel verwarmend voedsel te eten zoals pompoen, pastinaak en kruiden zoals steranijs, kaneel, komijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, inderdaad herkenbaar. Zit ik in T-shirt met korte mouwen in de avond dat het fris is en toch geeft de thermometer 20 graden aan. Dus niet echt koud. Dus toch maar een vest gepakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat gezellig! Ik ben dol op kachels. Is dat een gaskachel?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen