Volgers

Volgers

dinsdag 24 november 2020

de weg kwijt

Bij de kruising na de brug stond een mevrouw met de fiets aan de hand om zich heen te kijken.Ze sprak me aan "Weet u misschien de .... straat? Daar woon ik. Maar ik weet niet meer,hoe ik er moet komen. " Gelukkig bleef de mevrouw wel rustig onder dat probleem. ...... Ik wist ongeveer de straat,maar het was ingewikkeld om uit te leggen. Dat zou die mevrouw niet onthouden. Ze had al een paar keer gezegd "Ja,ik vergeet zo veel". De aanwijzing "hier rechtdoor en aan het eind rechtsaf"was een begin van haar route. Ik raadde aan om het daar nog eens te vragen."En is er niemand op straat,dan belt u toch aan,om de weg te vragen?". Maar dat durfde ze niet. ....... Wat is het triest,als je je niet meer kunt orienteren in de eigen dorp. Als ik op de fiets was geweest,had ik dat eind mee kunnen rijden. Maar ik kwam met Merle van de dijk en mijn energie was op. Ik hoop,dat die mevrouw,als ze eenmaal richting huis fietste de omgeving weer begon te herkennen.

8 opmerkingen:

  1. Ja, zoiets kan gebeuren en dat is het fijn dat er toch iemand de tijd voor je neemt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo naar. Soms zijn ze zelfs op weg naar een adres waar ze als kind woonde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben zelf een keer 's avonds in het donker en in de regen de weg kwijtgeraakt. Ik moest van de boekenclub in een totaal andere en verre wijk naar huis en ik bleef maar rondjes fietsen. Niemand op straat om het aan te vragen. Ik heb er een half uur langer over gedaan en voelde me diep ongelukkig. Het is al minstens vijf jaar geleden en ik was nog niet dement. Wel voelde ik me diep ongelukkig. Zo ongeveer moet het begin van dementie voelen, dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach jeetje wat triest toch .Ik hoop dat ze niet te lang heeft moeten zoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je haar kon helpen. Wat lijkt me dat vreselijk de weg kwijt te zijn. Ik vind het al erg als ik iets kwijt ben in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat naar voor die mevrouw. Je zal maar niet meer weten hoe je thuis moet komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Herken dementie, fijn dat je haar op weg hielp. Is vast goed gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen