Volgers

Volgers

vrijdag 13 november 2020

vrijdag de 13-de

Mijn ouders trouwden 75 jaar geleden op vrijdag 13 november. Als kind maakte we grapjes over die datum. "Het ongeluksgetal,het gekkengetal en ook nog vrijdag. Maar het is niet te merken hoor!".Ze hadden elkaar ontmoet tijdens de feesten bij de geboorte van Beatrix. Door de oorlog werd het een lange verkering. Maar eenmaal vrede werd er getrouwd....... Er was woningnood. Het huis van mijn grootouders was groot. Beneden kregen zij een kamer,slaapkamer en keuken. Boven woonden mijn grootouders,een oom en de huishoudster.Echt een huis vol. Heerlijk voor een klein kind. Altijd iemand,die even tijd voor je had.Niet fijn voor mijn moeder,want mijn oma was niet zo aardig. Ja voor mij,ik was haar naamgenootje......In oktober 1946 kwam ik. Een baby tussen al die volwassenen. Geknuffeld,opgepakt echt overal warmte........ Er kwam nog een meisje en later een jongen. Mijn oom ging uit huis,de huishoudster ook. Die ruimte was nodig voor ons groeiende gezin.Maar tot mijn twaalfde had ik een "oma boven"...... Mijn ouders leefden niet lang,maar wel gelukkig met elkaar. Op hun 67-ste kregen ze een auto ongeluk. Vier jaar daarvoor deden ze de zaak weg en hebben nog een tijdje van hun vrijheid en hobbies kunnen genieten.

9 opmerkingen:

  1. Wat een verdrietig einde van een gelukkig huwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie dag om te trouwen! Ja, zo ging dat toen: inwonen. Bij mijn ouders ging dat ook zo. Het huis van mijn oma zat vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja inwonen.. dat was zo. Wat was jij en prachtige baby zeg. Zo lief in dat jurkje. Wij zijn ook op vrijdag de 13e getrouwd, maar dan in juli. Een geluksdag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik trouwde ook op vrijdag de 13e, en al ben ik uiteindelijk gescheiden, die datum, daar lag het echt niet aan! Wat een triest einde van je ouders, je verloor ze tegelijkertijd, hoe oud was je, ik schat zo rond de 40?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel mooie herinneringen in een notendop. We verscnillen niet zoveel in leeftijd. Wat is twee jaar verschil op een heel mensenleven .😊.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach ja dat inwonen ik hoor mijn schoonouders er vaak over, zo ging dat in die tijd. Ik ben op vrijdag de 13e geboren en ben toch een tamelijk gelukkig mens 😊
    Op één dag je beide ouders verliezen dat is heftig..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke foto van jou als baby!
    Wij woonden vroeger ook met mijn oma onder 1 dak.
    Inderdaad heftig als allebei je ouders zo plotseling van je weggerukt worden.
    Maar fijn dat ze altijd gelukkig geweest zijn met elkaar!
    En dat jij fijne herinneringen hebt aan je jeugd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie terugblik in de tijd. Zo droevig van je ouders. Gelukkig hebben zij een fijn gezinsleven gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi bruidspaar waren je ouders! Destijds was het nog niet de gewoonte geloof ik om een grote witte jurk te dragen?

    BeantwoordenVerwijderen