Volgers

Volgers

maandag 11 oktober 2021

vergeten

Gisteren wilde ik een appeltaart bakken. Dat was zeker twee jaar geleden. Ik pakte de lade met bakvormen. Maar de middelmaat voor appeltaart zat er niet in. Ik had geen flauw idee,waar die kon zijn. Dan baal ik. Over het algemeen werkt mijn geheugen (nog) goed. Maar nu was het mist als ik aan die taartvorm dacht.......Mijn man was toch van plan te gaan fietsen en wilde wel een nieuwe kopen.Ik had al aan een soort apple-pie gedacht. Dus de één naar de winkel en ik maakte vast deeg en welde de appels.De nieuwe vorm is beter. Daar zit een soort lekgootje aan. Geen folie meer op de bodem van de oven ,om inbrand-vlekken te voorkomen........In tussen was er een vage herinnering komen boven drijven. De vorm had knel gezeten in de lade en sloot daardoor niet goed meer. Weggegooid en nooit meer aan gedacht om een nieuwe te kopen.De taart is goed gelukt en smaakt prima.Misschien niet nog eens twee jaar wachten

9 opmerkingen:

  1. Eerlijk is eerlijk: het verschijnsel komt me akelig bekend voor. De Leeftijd, en zo (algemene opinie).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel bekend verschijnsel.
    Maar die appeltaart, waarom zet je het recept niet op je blog?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op mijn 16-de kreeg ik een kookboek. Al die jaren( 69 jr) is deze appeltaart en de boterkoek favoriet bij een ieder die komt.

      Verwijderen
  3. Ziet er goed uit! Ik was/ben laatst ook iets kwijt, geen idee waar het is of misschien weggedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er lekker uit, heb ook meteen zin om weer eens appeltaart te bakken. Voor mij ook veel te lang geleden, eens kijken of ik de vorm nog heb. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De taart ziet er goed uit zeg! En fijn dat de nieuwe vorm nog handiger blijkt ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooo ik ben vast te laat. Ik wilde al roepen dat ik eraan kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er lekker uit! Misschien toch maar eens een wonderpan aanschaffen, om te kunnen bakken op de kachel...

    BeantwoordenVerwijderen