Volgers

Volgers

donderdag 14 oktober 2021

weekend

Regelmatig kom ik op mijn vroege ochtend rondje de medicijnman tegen. Hij laadt kratten vol geneesmiddelen uit bij de apotheek. Soms maken we even een praatje. Vanochtend riep hij "Goed weekend". Waarop ik antwoordde "Ja voor mij al vrij,maar u moet nog een dagje". .......Al wandelend dacht ik aan het weekend-gevoel. Dat is er sinds de pensionering veel minder. Alle dagen vrij betekend meer ruimte om te doen,wat ik op dat moment wil........Alleen de zondag voelt nog speciaal. Stil op straat en dan de kerkklok,die luidt. Ook heb ik een zondagritueel. Al 37 jaar bellen mijn zus en ik elkaar op de vroege zondagochtend. Dit stamt uit de tijd,dat we beiden werkten. Op dat moment lagen mannen en kinderen nog op bed en gingen wij bijpraten.Als vroege vogels hebben we dat tijdstip er in gehouden.........De laatste jaren bel ik zondagmiddag bijna altijd een oude schoolvriendin in Suriname. Kosteloos in het weekend met ons abonnement.Heel gezellig,alsof je bij elkaar op de koffie bent.Een enkele keer krijg ik ook een telefoontje van mijn schoonzus en dan ben ik weer bijgepraat met alle ver-weg-mensen.Deze keer is volgens de medicijnman mijn weekend al begonnen

5 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige zondag-gewoonte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed zo'n vaste tijd. Zo hou je de regelmaat er in. En vergeet je ze niet en zij jou ook niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig hoor lekker bellen!! En je appeltaart leek me ook erg lekker, ik kreeg meteen trek. Heb er al veel langer dan twee jaar geen een gemaakt maar heb me voorgenomen om er nog dit jaar een te maken. Ik kan het goed en vind het heerlijk, dus ik zeg (tegen mezelf) doen! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is dan eigenlijk zaak zelf kleur te geven aan de dagen. Ik werk vanuit huis, en ervaar alle dagen toch wel heel verschillend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al 37 jaar elkaar elke week bellen... weet je dat ik daar jaloers op kan worden? Mijn moeder deed dat met haar beste vriendin (die vaak verhuisde, soms dichtbij en soms heel ver weg woonde). Ik heb geen zus, geen beste vriendin... en mis dat soms. Mooi mijmerblogje!

    BeantwoordenVerwijderen