Volgers

Volgers

donderdag 20 januari 2022

koud.

Er staat hier veel wind en dat voelt kouder. Wachtend bij de kaaskraam dacht ik "ik ben blij dat het geen -6 gr.of nog kouder is.Want dan huiverde ik wel eens tijdens een wandeling. Zeker met ook nog harde wind. Uiteindelijk ben ik een koukleum,maar warme kleding maakt veel goed........ Met een glimlach luisterde ik naar de gesprekken "Koud he?" en het weer werd besproken. Inderdaad de kaaswagen bewoog met een windvlaag.Toch vroeg ik me af,of die mensen het echt koud hadden en de vroegere winters met lagere temperaturen al weer vergeten waren. Van mij mag het zo "koud"blijven als nu. Alleen wat minder wind. Want die wind maakt,dat de gasrekening omhoog gaat.En misschien krijgen we de komende maand nog even een sprookjes-witte wereld.

5 opmerkingen:

  1. Het valt hier wel mee met de wind. En dus ook met de kou. Maar het weer geeft altijd stof voor een gesprek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het voortdurend koud, binnen. Buiten niet, want dan ben ik in beweging. T

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wil ik niet. Gebruik vaak een kruik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was inderdaad waterkoud! Vandaag is ook koud, maar wel stralend zonnig hierin de Achterhoek.

    BeantwoordenVerwijderen