Volgers

Volgers

zaterdag 1 januari 2022

het nieuwe jaar

Aan de hoeveelheid afgestoken vuurwerk hier in de buurt,zou je kunnen aflezen, dat we geen boze geesten meer over hebben. Alles is met hevig en vaak zwaar geknal verjaagd. Een show van vuurpijlen en hoesten van alle dampen. Net als vroeger.......Een overbuurjongen is een echte vuurwerkfan. Hij had zich aan het verbod gehouden en netjes wat klein spul gekocht. Om vervolgens alle vuurpijlen van anderen de lucht in te zien vliegen. "Baal je niet?"vroeg ik. Een hardgrondig "ja!" Om vervolgens de hoop uit te spreken "Als het volgend jaar normaal is,koop ik het dubbele en maak ik er een mooie show van". Met de buurjongen hoop ik voor iedereen,dat het nu inderdaad normaal is. En dat we onze eigen boze geesten zonder veel geknal kunnen verjagen

3 opmerkingen:

  1. Met verbazing las ik ook dat er goed aan het vuurwerkverbod werd gehouden. Op Tholen was het behoorlijk veel. Ik woon ongeveer in het midden van het eiland en overal was in de verte heel veel moois te zien
    De beste wensen voor het nieuwe jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het viel hier wel mee, gelukkig. De hele harde knallen hadden we al een paar weken zo nu en dan, omdat hier een onderdoorgang in het flatcomplex is, met een fantastische akoestiek. :( Dus ja, boze geesten verjaagd!
    Een mooi nieuw jaar gewenst, Izerina!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook bij ons weer vuurwerk als vanouds, prachtig om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen