Volgers

Volgers

donderdag 6 januari 2022

spelen

Hier in de buurt zijn een paar kinderen,die nog ouderwets buiten spelen. Jeff is de aanvoerder. In een bosje worden steeds andere hutten gebouwd. Met Sinterklaas maakten ze een Piet-pop. Met de kerstdagen versierden ze de hut met slingers en kerstballen. Ik had ook nog wat kerstversiering over. En dan te bedenken,dat Jeff als kleuter heel moeilijk was en van alles vernielde.Een compliment voor zijn pleegouders,zoals dat ventje positief veranderd is.......Maar nu. Met lappen en stukken plastic tussen de struiken is een echte hut gebouwd.Ik kwam langs en hoorde het hele verhaal. Een andere buurman vond het rotzooi en dreige alles weg te halen of de politie te waarschuwen.Wat triest toch. Heeft die man in zijn jeugd nooit hutten gebouwd. Bovendien tot nu toe is altijd alles opgeruimd door de kinderen........Ik ben teruggegaan met een plak chocola. Als troost. En plaatsvervangende schaamte,omdat kinderen blijkbaar niet meer "creatief zonder vernielen" mogen zijn.

11 opmerkingen:

  1. Tolerant zijn is best wel dubbel ,keek de buurman er steeds tegenaan vraag ik me af? Wij wonen op een hofje met 12 senioren woningen en het was altijd heel erg rustig ,geen verkeer op af en toe een fietser of een brommer na die langs rijd .Naast ons [wij wonen in een hoekhuis ]een pad en daar staan staan grote eengezinswoningen en ja hoor sinds vorig jaar twee gezinnen met 4/5 kinderen in de leeftijd van 4 tot ong 9 jaar en oww help .Kinderen mogen/moeten kunnen spelen dat begrijp ik maar het word nu echt een totale heksenketel ,keihard gillen schreeuwen rennen fietsen voetballen door de plantenbakken rennen .Vlak achter de woningen is een enorm groot speelveld zelfs met doelen zodat de kinderen kunnen voetballen .Ik ben ook kind geweest maar dit ,echt niet!! En de ouders ,tja ik zeg maar niks !! Ik zie vreselijk op tegen Lente en Zomer !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat snap ik van jou. Hier maken de kinderen "gewoon lawaai". Of ze nu op straat spelen of in de hut. Als straks het nieuwe schooltje klaar is,naast de hut,dan komt er echt lawaai.

      Verwijderen
  2. Klinkt zo erg kinderachtig van de buurman.
    Tijdje terug waren hier in de wijk ook kinderen hutten aan het bouwen, maar braken daarvoor veel takken van bomen en struiken. Toen ik zei dat het wel jammer was om gezonde bomen te vernielen en dat er vast wel mooie takken onder grote bomen waren te vinden zijn ze gelijk gaan zoeken. Later heb ik hen een compliment gegeven voor hun mooie hut en je zag ze groeien van trots.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yja zoveel mensen zoveel zinnen. Voor de een begint overlast eerder dan voor de ander. Ik ben blij dat ik wat ruimte heb. En dat is niet altijd verdienste om dat te hebben. Dus. Prijs ik mezelf gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh geweldig, kinderen die hutten bouwen! Mooier vermaak is er niet vind ik. Wat naar dat zo'n buurman daar dan zo op reageert zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, hutten bouwen! Wij woonden vroeger aan een grote openbare binnentuin: een grasveld met perkjes bomen. Wat werd daar heerlijk gespeeld! Nu is dat stuk openbare ruimte verdeeld en bij tuinen getrokken, dus geen speelruimte meer. Zo jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt akelig zo'n reactie. En helemaal in deze tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een brommer die buurman (ik houd het hier maar netjes) en wat lief dat jij ze wat lekkers brengt! Hier in de wijk spelen kinderen ook veel buiten, vanmiddag kwam het zoontje van onze hulp even langs om aan zijn vader (onze hulp) iets te vragen. Hij was kletsnat maar had dat zelf niet eens door... ging weer gauw verder buitenspelen nadat hij zijn paps had gesproken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een zuurpruim... Dacht wel net als Elisabeth: misschien was het inderdaad een slordig gezicht om tegenaan te kijken, zag hij het al zwerfafval?
    Ik hou ook meer van hutten van takken en bladeren, maar dat gaat wat moeilijker in de winter. En zeker in deze tijd zou ik het die kinderen niet te lastig maken. Je kan ook gewoon vragen of ze het weer netjes opruimen, maar helaas hebben sommige volwassenen geen manieren en beginnen ze liever meteen met grof geschut.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach wat vervelend zo'n kerel...maar jij bent de liefste van de buurt !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I really like it and I hope there is something new

    Baccarat Online

    BeantwoordenVerwijderen