Volgers

Volgers

zondag 30 januari 2022

willen en kunnen

Bij de biebbus haalde ik het boek "simpel leven". Goed om in de middag te lezen. Nu had ik wel 's ochtends het plastic weggebracht en me verbaasd over de snel groeiende hoeveelheid. De manier van leven van de schrijfster zou ik ook wel willen. Maar de praktijk is anders. Zelf haal ik mijn kaas in een eigen doos. Maar mijn man vindt verpakte plakken lekkerder. Net als kwark in een plastic bakje........ Zo is de wekelijks bestelling van de bioboer steeds milieuvriendelijker verpakt. Maar af en toe koop ik bij een drogist een bulk en dat zit in plastic noppenfolie. De appels bij de boerderijwinkel gaan in mijn netjes. Maar de spruiten doet de meneer in een plastic zakje. ...... Zelf verzorgings-en schoonmaakproducten maken kost me te veel tijd en energie. Alleen van Marseillezeep maak ik wasmiddel.Misschien wordt de volgende tandenborstel er eentje van bamboo.Ik gebruik wel soda en bakingsoda voor bepaalde klusjes. Maar volgens het boek is er nog meer mogelijk.Voor mij was het boeiend om de theorie weer eens te lezen. Maar de werkelijkheid hier is helaas moeilijker.

8 opmerkingen:

  1. Simpel leven kost ook veel tijd en energie en als je ouder en langzamer wordt blijft er al zo weinig tijd over om leuke dingen te doen. Huishouden etc neem me een groot deel vd dag in .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe nog te weinig, maar wel mijn best

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik verbaas me ook elke keer over de hoeveelheid plastic die ik verzamel. Mijn wasmiddel (Klok) zit in een doos. Maar veel verzorgingsmiddelen zitten in potten of flessen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Petje af. Ik doe mijn best maar ben veel te lui maar wel druk met andere dingen. Zucht

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een bijzonder mens, dat ben je! Ook via je reacties op mijn blog. Zeer waardevol!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haaa je hebt het boek gevonden!! Ik lees er ook veel in, met elk ding dat ik doe of laat heb ik al iets gewonnen denk ik dan. Alle kleine beetjes helpen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij doen ook ons best en ik bedenk me dan maar dat alle beetjes helpen. Het kan vast beter, maar soms lukt het echt niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Simpeler is niet zo simpel. Maar alle beetje helpen inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen