Volgers

Volgers

zondag 13 februari 2022

keramisch

Jaren geleden kwamen keramische pannen en messen op de markt.Omdat ik geen tefal meer wilde,kocht ik twee "green pan"koekenpannen. Helaas na een goed jaar was er geen anti-bak-laag meer. Bovendien kwam er geen lekker korstje aan het gerecht..... Zo kwam ik ook in Frankrijk keramische messen tegen en nam er een paar mee. Ze sneden heerlijk. Maar een nadeel was de kwetsbaarheid. Voorzichtig behandelen,anders konden er stukjes af breken.Zelf had ik een klein gietijzeren koekenpannetje voor alle hapjes.Maar mijn man was zijn bleke hamburgers beu. .......We hadden nog een 40 jaar grote oude RVS koekenpan . Die bakte prima.Heel internet werd afgespeurd naar een klein RVS koekenpannetje met wafelbodem. Die is er intussen en wat bakt dat geweldig.......Zo kreeg ik voor mijn verjaardag vorig jaar een gewoon stalen keukenmes. Het snijdt geweldig. De oude keramische messen waren toch bot geworden. Nu is mijn man op zoek naar een klein formaatje. En hoop ik de vele groenten en fruit met weinig kracht te kunnen snijden.

7 opmerkingen:

  1. Je kunt een keramische mes ook slijpen met een keramische slijpstaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nu ook weer twee heerlijke rvs koekenpannen. Goed materiaal is het halve werk he.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bak de beste pannenkoeken in de BK gaatjespan die ik van mijn oma kreeg in 1973 toen ik ging samenwonen en oma en opa naar bejaardenthuis gingen. Geen idee hoe lang oma hem al had maar wel al lang want van haar leerde ik koken en bakken en de pan was er altijd bij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de pannen van mijn moeder met zo'n wafeltjes bodem maar gebruik ze weinig. Heb ook een soort van keramische coating koekepannetje dat ik graag gebruik. Vind het toch niet meevallen om teflon te vervangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ook goede pannen ZONDER teflonlaag. Kwestie van goed inbranden, niet in de vaatwasser doen, dan worden ze snel anti-aanbak. We hebben ook een hele goede (Ken Hom) wok. En als ik later groot ben erf ik de pannen van mijn vader, met wafeltjesbodem! Daar bakte hij vroeger al pannenkoeken in en nu nog wel eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je er op internet eentje naar je zin hebt kunnen vinden!

    BeantwoordenVerwijderen