Volgers

Volgers

woensdag 16 februari 2022

verzoening

Het laatste artikel van Maurice de Hond greep me aan.Kort gezegd was er nu wel versoepeling van maatregelen. Maar de enorme tweedeling in de maatschappij is daar niet door opgelost. Waar families niet meer bij elkaar komen,vriendschappen en relaties kapot gegaan zijn,is meer nodig om dat verdriet en die woede te helen.Zelf maakte ik gelukkig maar één keer mee,dat ik gevraagd werd weg te gaan op een verjaardag,omdat er een kwetsbaar persoon verwacht werd. De geboosterden bleven zitten,die hadden kennelijk niet de mogelijkheid om besmettelijk te zijn........ Maurice stelde een verzoeningscommisie voor. Dan denk ik meteen aan Zuid-Afrika.Maar terwijl ik de commentaren op zijn artikel las,begreep ik dat vezoening nog ver weg is.Wat zijn er hier en daar diepe wonden geslagen. Ik hoop,dat het ooit goed komt.

12 opmerkingen:

  1. Dat het goed komt, daar geloof ik in...maar dat er een verandering komt daar geloof ik nog sterker in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is heerlijk dat er 'vrijheden' terug komen maar ik vond het best pijnlijk om als egoist en gevaarlijk te worden bestempeld. Er waren mensen die me niet wilden zien. Iedereen doet wat hij/zij op dat moment het beste vind, dat respekteer ik, maar het was niet leuk. Hopelijk pikken we de draad weer op met z'n allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tweedeling is vreselijk. Voor mij is de coronatijd nog niet over, helaas, ik heb nog helemaal geen 'veilig' gevoel. Maar inderdaad, ingeënt of niet, je kunt altijd besmettelijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spijtig dat men zich zo laten meevoeren in die tweedeligheid. Social media maakt hier ook veel in kapot. En inderdaad, alles draait op respect en begrip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Terug naar het oude normaal. Waar iedereen op zijn eigen eilandje zit, met zijn/haar eigen waarheid, vrees ik. Zeven of zes vinkjes etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die tweedeling is vreselijk... Daarom is het goed dat de petitie tegen de QR-code zo vaak is ondertekend. Daar kon het kabinet niet omheen. Maar als je het over het kapotmaken van families hebt... Heb je de film De Veroordeling gezien? Maurice de Hond mag de hand wel in eigen boezem steken. Wat heeft die man veel verdriet ontketend. En ook met corona hebben hij, Willem Engel en Thierry Baudet hun bijdrage aan de polarisatie wel geleverd. Zonder die complottheorieën hadden er veel meer mensen naast de anti-vaxers op het Malieveld gestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er is veel afgedaan als complot theorie, wat later werkelijkheid is gebleken. Zodra gedachten verboden worden is er iets grondig fout. Het helpt ook niet bij de voortgang van medisch inzicht, als er geen vrije informatie en gedachten uitwisseling mogelijk is over medicijnen en vaccins. Dat de regering veel heeft gelogen is nu aangetoond. Maar dat veel mensen die voor leugenaar en fantast werden uitgemaakt waarheid spraken dringt nog niet door.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is werkelijk wonderlijk hoe corona verschillen heeft gecreëerd, of zijn ze juist blootgelegd en waren ze er altijd al?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die tweedeling was er altijd al, je hebt nu eenmaal mensen die wel sociaal zijn en mensen die alleen aan zichzelf denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het lijkt erop dat Yolanda zichzelf ook in tweeën heeft gedeeld:-)

    Nee, ik geloof dat veel mensen die zich niet hebben laten vaccineren dit ook met de beste bedoelingen hebben gedaan. En zeker op het laatst waren het juist de ongevaccineerden die onvoorzichtig waren omdat ze dachten dat ze niemand konden besmetten. Ook vind ik die QR-code heel eng, en werd ik achterdochtig toen het kabinet er maar aan vast bleef houden. Van het WEF verwacht ik ook niet perse veel goeds. Dus ja, sommige complottheorieën hebben misschien een kern van waarheid.

    Een grote groep anti-vaxxers is echter compleet uit de bocht gevlogen met Rutte als babybloed drinkende pedofiel, Trump als de grote verlosser, klimaat- en evolutie-ontkenning, de theorie van de platte aarde, tribunalen, en last but not least: stemmen op de bruinhemden. Onvergefelijk, ontwrichtend,ze hebben de chais en ellende veel groter mee gemaakt. Verzoening zou fijn zijn, maar dan zullen we van beide kanten weer een beetje normale taal moeten uitslaan. Mensen voor egoïst uitmaken helpt niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen