Volgers

Volgers

zaterdag 19 februari 2022

pannen

Wat een storm gisteren. Gezien de windrichting was mijn man al bang,dat de wind tegen de muur van de buren ging klappen en bij ons onder de pannen zou slaan. Dus zaten we toch wat gespannen te wachten. En ja hoor,een geratel op dak en daar gleed een rijtje pannen de goot in.Kijkend uit het dakraam leverde dat de stand"vijf,maar nog wel heel"op. Een tijdje later nog een paar pannen aan het glijden. Na betrekkelijke rust roetsten er zeker tien pannen naar beneden. Gelukkig bleef het daarbij........ Het was een geluk,dat het vannacht niet geregend heeft.Straks gaat mijn man het dak op om alles weer goed te leggen.In dit soort situaties merken we,dat we ouder worden. Het gaat allemaal moeizamer.Ik til ook maar een paar pannen tegelijk.Maar de ladder vasthouden zal wel lukken. Gelukkig wil de buurman ook helpen. Nu maar hopen, dat zondagmiddag bij het aantrekken van de wind het boeltje wel blijft liggen.

8 opmerkingen:

  1. Oei... mijn man wil ook het dak op, niet nu hoor want wij hebben geen schade. Maar wel straks om te schilderen. Ik vind het niet goed, sinds er een klein eindje verderop een buurman van het dak is gevallen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja er zijn van die dingen die steeds lastiger worden om nog maar te zwijgen over het gevaar op zo n dak. Judy zei het al. Voorzichtig maar hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoop dat alles goed is gegaan op het dak. Blij met mijn huurwoning nu. Ook pannen eraf, maar hoef niet zelf het dak op. Zou ik ook niet durven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mijn vader was er een stuk hout van de gevel. Belde hij gisteren op dat hij dat met een paar spijkers weer op zijn plek had getimmerd. Hij had de hamer met een touwtje om zijn pols vastgemaakt want die mocht niet vallen!! Hoe hij zichzelf van vallen heeft behoed weet ik niet, ik ben maar blij dat hij mij niet vooraf vertelde dat hij dit avontuur aanging. Hij is bijna 80!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Best eng dat je man het dak op gaat. Bij ons komt een handige klusjesman het doen.

    BeantwoordenVerwijderen