Volgers

Volgers

woensdag 9 februari 2022

weg van de wereld

Soms lees ik een boek,dat enorm boeit. Dan ben ik even weg van de wereld. Verzonken in de werkelijkheid van wat mijn fantasie van de woorden maakt. Als mijn man dan iets zegt,kom ik met een schokje terug in mijn stoel bij de kachel..... Gisteren begon ik aan zo'n boek. Bijna een jaar lang kijk ik wekelijks een vlog van Mieke Mosmuller en geniet van haar wijze woorden en mooi taalgebruik. Ik kende haar naam van een boek over Toon Hermans. Ik besloot een boek van haar te gaan lezen "de wijsheid is een vrouw". Denkend aan een ander boek over wijze vrouwen van Marianne Fredriksson. Maar dit boek is een roman over de betekenis en vormen van liefde........Zo'n mooi boek is voor mij dan net een pot dropjes. Daar kan ik ook niet afblijven.Vanmiddag na een wandelingetje dacht ik "Ha lekker lezen". En straks nog even genieten en misschien wijzer worden.Bijna jammer,als ik de laatste bladzijde omsla.

4 opmerkingen: