Volgers

Volgers

woensdag 28 september 2016

balen

Omdat Merle als pup wagenziek was,hebben we nooit de gewoonte ontwikkeld, met haar naar het strand te gaan. Er waren in de buurt twee wandelroutes,waar ze gewoon los kon lopen en naar hartelust kon snuffelen en spelen.Ook later,toen ze niet meer spuugde, pakten we niet meer de auto.
Het stuk dijk langs het kanaal is ideaal.Mooie natuur,water om af te koelen en op een doodenkel konijn na geen gevaar .Bovendien zijn er regelmatig andere honden om te spelen.


Helaas daar komt een mountainbikepad. Dat betekent in weekenden en op mooie avonden meer oppassen en de hond bij je houden. En hopelijk geen  aanlijngebod . Daar baalde ik al van.
Mijn man fietst vrijwel dagelijks naar het stuk oude aanvoerweg van het vroegere veer van Vlissingen. Dat is afgesloten voor alle verkeer. met de fiets kun je net langs de hekken.Merle loopt los,zit achter fazanten aan en sloot vriendschap met de schapen.Ik wist,dat daar een keer een bestemming voor zou komen.
Inderdaad die weg wordt weer in gebruik genomen als aanvoerweg naar de nieuw te bouwen marinierskazerne. Zo verdwijnt er weer een stuk,  waar meer mensen hun hond los kunnen laten lopen


Regelmatig fietsen we met de hond naar een kringloopwinkel. Het fietspad daar is nu afgesloten en fietsers moeten over de rijweg.Ook dat wordt een weg naar de nieuwe kazerne. Met steeds meer bouwverkeer. Niet leuk en echt veilig fietsen meer. We moeten maar een andere route en kringloopwinkel zoeken.
Ik hoop,dat al die veranderingen nog even op zich laten wachten. Misschien is Merle dan zo oud,dat een rondje door het dorp genoeg voor haar is.
Maar ik baal er wel van.

4 opmerkingen:

  1. Ik kan het me helemaal voorstellen, volgende week ga ik twee weken naar Nederland naar mijn jongste dochter, het is altijd heerlijk om bij haar te zijn en vrienden te bezoeken alleen voor mijn hond is het helemaal niet fijn want ze kan bijna nergens los, niet langs het kanaal, daar is een fietspad, sinds kort ook niet meer in het bos omdat er mountainbike paden zijn. Na twee weken baal ik ook altijd enorm maar dan ga ik weer naar huis en loop ik zo de achtertuin uit richting het bos. Succes!
    Groet Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je dat zo allemaal opnoemt, verandert er in een relatief kleine omgeving toch heel veel. En dan zeggen ze nog dat Zeeland aan het ontvolken is! TOOS

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was ook zi heerlijk in Ierland. Ruim een maand hoefden de honden niet aangelijnd. Wanneer je dit hier niet doet, heb je een leuk haardkleedje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was ook zi heerlijk in Ierland. Ruim een maand hoefden de honden niet aangelijnd. Wanneer je dit hier niet doet, heb je een leuk haardkleedje

    BeantwoordenVerwijderen