Volgers

Volgers

zondag 18 september 2016

zondag

Er hing een nog bijna volle maan aan de hemel. Ik zag hem langzaam verdwijnen achter de wolken. Het was net licht genoeg om langs het water te fietsen. De grond en bomen waren nog nat van de regen. Dat gaf een heerlijke geur. In gedachte voel ik dan de negatieve ionen rond zweven en adem ze diep in.


Ooit had ik een ionisator gekocht voor mijn leslokaal. De nare droge lucht had ik geprobeerd weg te krijgen met een paar planten. En in de winter natte handdoeken op de verwarming. Maar pas met de ionisator werd het een aangenaam binnenklimaat. Ik had niet meer aan het einde van een lange lesdag een pijnlijke keel.
Collega's gebruikten mijn lokaal graag voor een vergadering . Het was daar zo prettig. Wisten zij veel,wat dat zwarte kastje boven op de kast was.
Ook zette ik op een bepaald moment een geurlampje met citroenolie neer. Als de leerlingen er om vroegen, deed ik het aan. Wel met de bepaling, dat iedereen de geur prettig moest vinden.
Maar vanochtend aan het water kreeg ik de  geur met zijn gezonde inhoud helemaal gratis van moeder natuur.

1 opmerking: