Volgers

Volgers

zaterdag 10 september 2016

cholesterol

Het was een constructief bezoek aan de praktijkondersteuner. Ze begon al zo positief "Uw cholesterol is iets gedaald in vergelijk met de vorige keer. Al blijft het hoog". Kon ik maar 40 jaar terug in de tijd,toen waren er andere getallen de norm. Maar mijn HDL is hoog en dat maakt het geheel een beter plaatje.
Ik vertelde haar, dat ik zeker 8 jaar geleden het boek "de cholesterolleugen"las. En besloot de visie van die hartchirurg te geloven. Het maakt, dat ik me niet ongerust voel.
 

Voor mensen, die niets met statines  hebben, adviseert ze rode gistrijst.Ik vertelde van mijn olijfblad. En dat ik dat eerst een half jaar wil uitproberen. Qua voeding had ze af en toe een verhaal, waar ik een vraagteken bij zet. Maar een glimlach is net zo goed als instemming.
Ze vertelde ,dat een patiente haar cholesterolwaardes omlaag had gekregen door het dagelijks eten van een schijf citroen. Nu gebruik ik al dagelijks citroen, maar zal dat eens opvoeren. Ook grapefruit heeft invloed op de vetstofwisseling.
De huisarts is voorstander van de voedselzandloper. Dan eet ik helemaal goed in die visie
Over een half jaar merk ik al of niet de resultaten

3 opmerkingen:

  1. Zoek en gij zult vinden. De goede olie, bv lijnolie, kan ook meehelpen. Niet alles werkt goed voor iedereen, statines zeker niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je Netflix? De documentaire 'Forks over knives' laat zien hoe je mbv voeding oa je cholesterolgehalte omlaag krijgt, maar ook kunt herstellen van aderverkalking.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt. Netflix heb ik niet,maar misschien YouTube?

    BeantwoordenVerwijderen