Volgers

Volgers

zondag 11 september 2016

herfst

Wat een heerlijke herfstmorgen. Nog schemer en door de zondag echt stil. Twee meeuwen zaten op een meerpaal met elkaar te communiceren. Het klonk bijna zielig, hun geluid. Ze reageerden echt op de hond. In de verte krasten de kraaien. Een vlucht ganzen vloog gakken naar het noorden. Ik was al vlak bij huis toen het begon te miezeren
 

Gisteren waren er allerlei activiteiten in het dorp. Folklorefestival, ringrijden, braderie en twee rommelmarktjes. Het is altijd leuk om te kijken. Ik vond niets, wat ik kon gebruiken. Bij de rommelmarkt van de kerk verkochten ze mooie schalen ,pannetjes en vazen. Maar mijn kasten staan vol.
Op het laatst stond mijn man bij het gereedschap en de elektrische apparaten. Ik ging buiten in een klein ommuurd  stukje tuin zitten wachten. Het was er stil.In de kerk speelde iemand piano. Het leek een privĂ© -voorstelling. Bijna jammer, dat ik weer weg ging. De schreeuwerige drukte van de braderie in.
Over twee weken is er een rommelroute. Misschien, dat ik daar nog een trui en een jas vind.

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je niets nodig hebt. Zo winkel ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je niets nodig hebt. Zo winkel ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een rommelroute? Kan je me daar iets meer over vertellen waar dat is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://www.zeelandnet.nl/uitinzeeland/markten-en-beurzen/rommelroute-oost-souburg-24-september-2016. Hier staat alles vermeld. Vorig jaar was ik er niet, maar het moet leuk geweest zijn

      Verwijderen
  4. Mooie foto. Toevallig hebben wij gisteren van Middelburg naar Vlissingen gefietst langs het kanaal. Ik vind het daar altijd heerlijk fietsen en vooral terug. Dan zie je in de verte de kerk van Middelburg boven het water. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen