Volgers

Volgers

woensdag 7 september 2016

de hele roedel

Er is op 2,5 km afstand een leuke kringloopwinkel, waar ik graag kom. We besloten er naar toe te fietsen. Mijn man ging eerst met de hond. Die laat hij dan op het stuk oude aanvoerweg van het vroegere veer van Vlissingen loslopen en jagen. Ik zette eerst nog oud papier buiten en volgde iets later.
Zo zat ik bij de afsluithekken te wachten. Terwijl mijn man terug fietste , zag Merle mij ineens. Ze zette het op een lopen. Er volgde een blije begroeting, alsof ze me dagen niet gezien had. De hele roedel was weer bij elkaar.
 

Maar dan ontstaat een probleem. Mijn man fietst voorop met de hond. Maar Merle kijkt steeds achterom, of ik wel volg. Dat is lastig rijden met een weerbarstige hond. Dus ik praat de hele tijd tegen Merle. Zodat ze weet, dat ik er nog ben. Het moet een wonderlijk gezicht zijn.
Bij de kringloopwinkel vond ik een passende spijkerbroek. Die had ik nodig. Het nadeel van tweedehands is, dat het sneller versleten is. Ik durf geen nieuwe jeans meer te kopen. Drukt de stof op mijn knieƫn, dan kan ik de broek weggeven. Dat is me al een paar keer overkomen. Maar deze jeans was ouder en flodderig, prima.
De hond was alle energie kwijt. Dook thuis onder de bessenstruik en bleef voldaan uitrusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten