Volgers

Volgers

donderdag 1 september 2016

vals alarm

Mijn man zou vandaag pas thuiskomen. Vannacht werd ik wakker van wat gerommel beneden. Mijn eerste gedachte was "Oh Merle loopt te spugen". Ik zat overeind in bed en luisterde gespitst naar geluiden of mogelijk gejankt. Toen hoorde ik een deur dichtgaan en ik wist genoeg. Geen zieke hond,vals alarm.
 

 Wat gelukkig ook vals alarm was, hoorde ik zonet bij de huisarts. Omdat ik nog steeds af en toe vaag misselijk ben in de nacht, had hij een echo laten maken. Alles was goed. Dat was het eerdere bloedonderzoek ook. De homeopaat had geadviseerd om toch naar de huisarts te gaan voor alle zekerheid. Nu kan ik via kruiden en voeding uitvogelen, hoe de spijsvertering weer normaal wordt.
Omdat mijn cholesterol al jaren hoog is, kreeg ik het voorstel naar de praktijkondersteunster te gaan. Die heeft tegenwoordig een aantal adviezen over natuurlijke middelen op het gebied van cholesterol verlaging.
Hoewel ik zelf veel weet op dat gebied  en ooit goede resultaten had met olijfblad heb ik de afspraak gemaakt. Ik kan altijd iets leren van een ander. Bovendien vind ik het een goede insteek ,om ook zulke adviezen aan te bieden.

3 opmerkingen:

  1. gelukkig geen slecht nieuws. Slik je soms een ijzerpreparaat of een multi met ijzer, dat kan ook klachten geven. Lijnzaadolie is een must bij hoog cholesterol al zijn de medische normen(minder dan 2.5) ook weer onzinnig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig maar dat het vals alarm was, op beide vlakken.
    Van homeopathie heb ik geen verstand. In tijden dat ik lijnzaad en allerhande overige gezonde aanvullingen op het eten gebruik, merk ik nooit enig verschil in mijn gesteldheid (waar overigens, voor zover ik weet, niets mee aan de hand is). Vind het een beetje geldklopperij soms, maar baat het niet, schaadt het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn he zulk goede berichten.
    Johnny behandeld zijn cholesterol met appel azijn, nu zit hij op onderhoudsdosis, een kleine eetlepel per dag, aangelengd met water. Drinken met een rietje. Het gaat goed.

    BeantwoordenVerwijderen