Volgers

Volgers

donderdag 22 september 2016

boodschappen

Vlak bij in de polder is een leuke landwinkel. Jammer genoeg verkopen ze op bio-gebied alleen maar vlees. Ik fietste door een herfstig laantje om daar soepbotten te kopen. Buiten lagen kleine appeltjes,nieuwe oogst, te geuren. Ik nam er een paar mee. Ze smaakten heerlijk.
Straks fiets ik naar de markt in Middelburg. Daar ga ik gewoon eens even alle kramen langs. Dat is lang geleden. Want in de zomervakantie  staat het er stijf van de toeristen. Dan haal ik snel,wat ik nodig heb.


Bij de natuurvoedingskraam hebben ze misschien wel ongebrande pinda's. Ik keek gisteren de opname van "koken met van Boven" En wil die zelfgemaakte pindakaas eens uitproberen. Ik leer altijd wel iets van haar. Zo bakte ze brood met een andere verhouding roggemeel en speltbloem,dan ik gebruik. Mijn broden zijn een derde speltbloem,speltmeel en roggemeel of maismeel.  Eens kijken hoe meer roggemeel smaakt.
Het is heerlijk weer. Ik stap op de fiets voor een tochtje langs het water.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten