Volgers

Volgers

zondag 1 december 2019

beleefd



Gisteren ging ik naar een tweedehands kleding/legerdump. Mijn man had er mooie waxjassen gezien.De mevrouw doet niet altijd precies om 12.00 de deur open. Voor de ramen stonden twee jongens van een jaar of 13 naar binnen te kijken. Ze vertelden dat ze samen "soldaatje speelden" en speciaal hierheen gefietste waren, om legerspul te kopen. "Dan ben je aan het goede adres" kon ik hun verzekeren. Het waren ouderwetse beleefde jongens.
Helaas had ik pech. Een heerlijke jas was net iets te klein. De jongens stonden glunderend af te rekenen. De mevrouw vertelde, dat er eind van de week nieuwe kleding kwam, die vrij goedkoop was. "Vrijdagmiddag hebben we vrij, dan komen we terug" klonk het enthousiast.
Vanmiddag zag ik weer beleefde knullen, misschien iets jonger. De dakloze meneer zat aan de dijk. Twee jongens stonden te kijken. Ik maakte een praatje en Amigo haalde Merle aan. Hij pakte zijn karretje en ging naar huis. "Meneer waar woon U?" vroeg één van die knullen. En ontstond een gesprek over zijn caravan en katten. Geweldig zulk beleefd gedrag.

4 opmerkingen:

  1. Jammer van de jas .Maar wat zijn er toch ook veel leuke jongeren en ik heb ze ook gelukkig regelmatig meegemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te lezen. Als je er oog voor hebt, is er nog zoveel moois en liefs en zorgzaams. Jammer van de jas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zulke jongens. Die zijn er dus nog best!

    BeantwoordenVerwijderen