Volgers

Volgers

donderdag 12 december 2019

levendige start

De smurf logeerde hier een nachtje. Mijn vriendin is een avondmens, dus in de vroege ochtend is die kleine de mand niet uit te krijgen. Toevallig was ik heel vroeg wakker en besloot met Merle te fietsen. Kom ik thuis, staat die smurf al voor de deur. "Even een plas in de tuin"denk ik. Inderdaad, maar daarna wilde hij niet naar binnen en bleef me strak aankijken. Dat kon maar één reden hebben, hij wilde uit.
Zo liep ik om 6.10 met mijn logeetje door de straat. Het beestje was nog nooit zo vroeg uit geweest. Maar de nood bleek hoog. Eenmaal thuis was er ontbijt voor drie en gingen mens en honden nog even slapen.
Een korte dommel, want na drie kwartier was het blaffen, piepen en kermen. Stond het buurhondje voor de gesloten achterdeur. Ik ben maar naar beneden gegaan, liet haar binnen en heb het hele hondenstel iets lekkers gegeven. Een vrolijke roedel zo vroeg.


6 opmerkingen:

  1. Niet altijd eenvoudig een loge .Maar heb je hem dan buiten gelaten in de kou na jullie ontbijt ? Nee toch !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee joh, iedereen(Merle,smurf en ik) ging nog even slapen. Mijn man sliep overal doorheen

      Verwijderen
  2. Gezellig zo'n ochtend met honden. En wat leuk dat zo'n hond door je strak aan te kijken toch kan duidelijk maken wat hij wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n logeetje. En ook voor het hondje zelf leuk, want andere routine.

    BeantwoordenVerwijderen