Volgers

Volgers

zaterdag 28 december 2019

zo heerlijk rustig.

Wat er dit jaar gebeurt, is een prettige verassing. Maar een enkele harde knal van vuurwerk. Begon het "gedonder" andere jaren al begin oktober, nu klinkt er hooguit vier keer per dag een klap of gegil. Dat laatste, die keukenmeiden, daar is Merle het meest bang voor.
Zelfs deze zaterdag, de eerste verkoopdag van vuurwerk verloopt rustig. Er wordt bijna niets uitgeprobeerd. En hoe dat komt? Nu heeft men wel hier een vuurwerkdetectiesysteem. Zodat politie en BOA's snel weten waar de bron van geluid is en hopelijk  jongeren op heterdaad kunnen betrappen. En er wordt echt op gelet.
In de krant las ik, dat er meer vuurwerk besteld is in Zeeland. Wanneer dat dan de lucht in gaat, dat zien we wel. Voorlopig ligt Merle lekker op het kleed en niet angstig achter de stoel. Houden zo, nog twee dagen.

7 opmerkingen:

  1. Ook hier is het rustiger dan andere jaren gelukkig .Onze poes Mikki is echt doodsbang .Het is idd nog even doorbijten en ik hoop stilletjes dat veel mensen naar familie gaan om daar feest te vieren !! Ik wens jullie vast een rustige jaarwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier in Belgiƫ is vuurwerk bijna overal verboden. Je moet een speciale vergunning hebben. Er is zelfs een gemeente die boetes geeft van 350 euro voor het gooien van voetzoekers. Ik hoop dat het bij jullie rustig blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken verschillende mensen,die deze week een huisje in Belgiƫ hebben gehuurd. Als rust voor hun bange hond(en).

      Verwijderen
  3. Hier hebben we een onderdoorgang naar de achterkant van de flat. En als daar vuurwerk afgaat, is dat een enorme klap. Een paar keer gebeurd. Ik heb altijd last met oud en nieuw van de kruitdampen. Benauwd. Laatst iets over in het nieuws geweest, ik ben niet de enige.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat ook het ergste. In principe heb ik geen longziekte, maar als het op oudjaar/nieuwjaar weinig waait, dan krijg ik het toch benauwd van alle kruitdampen die blijven hangen.

      Verwijderen
  4. Wat fijn voor Merle. Hier is het tot nu toe ook veel rustiger in vergelijking met andere jaren.

    BeantwoordenVerwijderen