Volgers

Volgers

zondag 15 december 2019

betoverend



Het was weer betoverend vanochtend in het donkere dorp. Een maan, waar een stukje van gegeten was gaf zoveel licht. Alsof er extra straatlantaarns brandden. Hier en daar in een tuin  of door een verlicht raam fonkelende kerstverlichting. Ook de grote boom bij het station stond te stralen. De enige mensen, die ik tegenkwam haastten zich met hun rolkoffers naar het station. Ik wenste hen in gedachten een goede vakantie.
Dit is zo'n weekend, waarin alles anders loopt. De meditatiemiddag van gisteren ging niet door  vanwege een uitvaart. Vandaag zou ik weer op de smurf passen. Door ziekte van een andere vriendin had ook de bazin van Jantje geen uitje vandaag. Ik heb haar uitgenodigd voor een lunch.
Man en buurman zijn naar een motormarkt. De vrouwen hebben het rijk alleen straks. Eten en kletsen.Ik ga beginnen aan een pompoensoep.



4 opmerkingen: