Volgers

Volgers

dinsdag 31 december 2019

dankbaarheid.



Via whatsapp kreeg ik een filmpje van de woorden die mijn vriendin in Suriname sprak bij hun familiebijeenkomst. Wat een wijsheid. Eén zin bleef me helemaal bij. "dankbaar voor wat was,dankbaar voor wat nu is en dankbaar voor wat nog gaat komen". Als je vanuit die gedachte kunt reageren, is het leven in de kern goed.
Ik ben dankbaar voor wat was en is. Maar om zo naar de toekomst te leven, daar kan ik nog iets van leren. Het komend jaar ga ik mensen verliezen. Maar ik kan ook met dankbaarheid leren kijken, naar alles wat we hadden. En blij zijn met de dagen, die er nog zijn.
Als R. en ik elkaar bellen, zeggen we vaak "Hallo meisje, alles goed?" Nu ruim 70 jaar,maar ooit een vriendschap begonnen als tieners. Dus denk ik vandaag "Meisje,bedankt voor je mooie woorden. Het maakt,dat ik 2020 met vertrouwen tegemoet zie".

4 opmerkingen:

  1. Dat is zeker een hele mooie gedachte en manier om in het leven te staan. Ik ga hem onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat raakt de kern zeker! Hopelijk is die toekomst gewoon welkom, in welke gedaante ook. Rustige jaarwisseling gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie zin inderdaad. Wens je een fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen