Volgers

Volgers

woensdag 4 december 2019

goed lezen

Via een blog zag ik een plantaardig kookboek van deliciously Ella. Het leek me leerzaam,nu ik geen zuivel meer eet. Eerst leen ik zo'n boek van de bieb. Het was toch leuk "Oh dit wil ik wel maken en dat uitproberen"ging er al lezend door me heen.
"Koop het boek als kerstcadeautje" stelde mijn man voor. Dat deed ik . Gisteren probeerde ik appel-muffins uit. Daar wist ik zelf geen raad mee zonder ei.
Maar mijn bril is bij de opticien voor nieuwe glazen. Juist omdat ik nu minder zie, wilde ik gaan kokkerellen. Want andere dingen ging niet.Het leek allemaal goed te gaan. Het deeg had de dikte van "normaal" muffindeeg. Alleen toen ik ze uit de oven haalde, waren ze gaar , maar heel slap. De smaak was prima.
Ik hield het boek dicht bij mijn ogen en las de ingrediƫntenlijst nog eens door. Raadsel opgelost. Ik had het cijfertje voor de kokosmelk fout gelezen. En bijna de dubbele hoeveelheid gebruikt. Gewoon de volgende keer met bril op gaan bakken.






4 opmerkingen:

  1. Ze zien er wel heel smakelijk uit. Leuk dat je zo nieuwe dingen uitprobeert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar ze zullen vast wel lekker gesmaakt hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! en...lekker. Ik ben benieuwd naar de rest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je weet waar het aan lag, en dat het makkelijk is om op te lossen!

    BeantwoordenVerwijderen