Volgers

Volgers

donderdag 19 december 2019

beslissing

Al tijden dachten we over meer zonnepanelen. Ik maak vaker gebruik van de oven en slowcooker. Als de temperatuur onder de 5 gr, zakte boven op de slaapkamer deed ik een paar uurtjes in de avond de gevelkachel aan. Maar het bedienen van dat knopje gaat steeds moeilijker met mijn handen. Dus op de slaapkamer elektrische bijverwarming zou een zegen zijn. Nu betaal ik een kleine 300 kwh bij.
Zo zat gisteren de zonnepanelen-man aan tafel en namen we alle opties door. Met als beslissing dat we nu 7 panelen krijgen met een parallel  schakeling. Zodat de schaduw van de schoorsteen niet stoort.
Ik ben er blij mee. Ongestoord oven gebruik. Geen pijnlijke vingers van knopjes. En minder gasgebruik. Want dat wordt steeds duurder.
Helaas worden de panelen pas in maart geplaatst. Maar dan komt het zon-seizoen er aan.

3 opmerkingen:

  1. Denk een wijs besluit; ga je veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me dat heel goed voorstellen. Mijn man en ik overwegen inmiddels al zo'n 10 jaar zonnepanelen, maar kunnen de knoop maar moeilijk doorhakken vanwege de kosten. Maar het lijkt me heerlijk om onbekommerd een elektrisch apparaat aan te kunnen zetten zonder zorgen over de energierekening.

    BeantwoordenVerwijderen