Volgers

Volgers

dinsdag 24 december 2019

foute kersttrui

Regelmatig zag ik het begrip "foute kersttrui" langskomen. Dan merk ik, dat ik oud ben. Ik snapte niet,wat men bedoelde. Voor mij is een dikke trui fout, als je je oma bezoekt in haar 24 gr warme kamertje. Maar verder draagt ieder toch, wat prettig zit. Maar kennelijk beoordelen mensen een kledingstuk als "fout". En trekken anderen zich daar iets van aan
Dus googelde ik op dat begrip. Nu begrijp ik ,wat er mee bedoeld wordt. Inderdaad naar mijn mening is zo'n trui ook fout. Niet vanwege het model of de figuren. Maar door het gegeven, dat er zomaar een trui gekocht wordt, om twee dagen(misschien vaker) te dragen. Verspillen we al niet te veel grondstoffen met zijn allen?
Ik hoop,dat die truien nog vele kerstdagen aangetrokken worden. Maar ik vrees, dat er volgend jaar weer een andere hype is.

foto van internet

7 opmerkingen:

  1. Zo had ik het nog niet bekeken. Je hebt gelijk: alleen voor die twee dagen is helemaal fout.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn dochters hebben al jaren foute kersttruien, maar die worden geen twee dagen gedragen, nee dat begint al met sinterklaas en eindigt ergens begin januari.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LOL. Je moet de term inderdaad even begrijpen, want het heeft een heel specifieke betekenis in deze context. Je hebt een goed punt dat de trui ook 'fout' is vanwege het milieu.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Door mijn school werd er geld gedoneerd aan de voedselbank voor ieder kind dat in een foute trui op school kwam. Maar ik vind dat jij gelijk hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Foute kersttruien komen in de kringloopwinkels terecht en daar worden ze ook weer verkocht. In een Opshop, down under, waar ik regelmatig kwam hingen er begin december honderden en op 24 december nog een stuk of tien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach ja ik moet er een beetje om lachen die Foute truien .Maar gewoon doen als je het leuk vind . leef en laat leven zeg ik altijd Ik wens je mooie dagen

    BeantwoordenVerwijderen