Volgers

Volgers

vrijdag 3 maart 2017

ontspannen

Al weken heb ik last van de onderrug. Een paar keer manuele therapie zorgde wel, dat ik mijn schoenen weer goed kan aantrekken. Maar het blijft zeuren. Lopen, aan tafel zitten, staan en fietsen zijn maar kort mogelijk. Ik mis de normale wandeling met Merle en de hond ook. Die kijkt verbaasd, als we eerder terug gaan. Ik probeer dan een extra klein rondje in de buurt te lopen later.
Mijn hoofd weet, dat ik ontspannen moet blijven bij bewegen. Maar helaas de spieren reageren eigenwijs. Dus had ik gisteren een massage afgesproken. De mevrouw was verbaasd. Zoveel verkramping had ze nog nooit gevoeld bij me. Ik kwam heerlijk "losgemaakt" thuis. De mevrouw heeft gouden handen.Dit moet ik gewoon eens vaker doen.
Het beste is een beetje scharrelen in huis. Gelukkig is er een goede houding bij het lezen. En zijn er nog veel mooie boeken.
 
 
 

1 opmerking:

  1. Ach gossie, goede massage is een wondermiddel en dan bijhouden met oefeningen. Hoop dat je snel weer de zeeuwse wegen onveilig maakt!

    BeantwoordenVerwijderen