Volgers

Volgers

dinsdag 28 mei 2019

trein



Vanochtend hoefde ik niet te wachten voor de spoorbomen. Er reed geen trein. Het lijkt me lastig, als je gewend bent met het openbaar vervoer te reizen. Ik zag interviews op tv. Als noodoplossing werden lopen, fietsen, buiten de spits met de auto en thuiswerken genoemd. Logeren hoorde ik niet.
Dat was, wat ik vroeger deed, als ik ergens ver weg heel vroeg moest zijn. Mijn eindexamen was in Leeuwarden. Met een vriendin ging ik een dag eerder en we overnachtten in een hotel.
Ook een vroeg beginnende bijscholingscursus in Amsterdam leverde vervoersproblemen op. Gelukkig kon ik zes keer bij mijn broer in Dordrecht slapen.
Net als sommige toeristen hier, werden mijn schoonzus en ik een keer verrast door een treinstaking. Zij woonde in Frankrijk en als auto-gebruikers letten ze niet op openbaar vervoer nieuws. Mijn broer zette ons af bij een stil station. Gelukkig stond er een bord met de mededeling  van staking. We gingen weer terug naar huis en het dagje Vichy werd bewaard tot een andere keer.
Ik denk dat de mensen met een vliegtuig-ticket meer problemen hebben vandaag.

1 opmerking:

  1. Mijn dochter die in Utrecht studeert kreeg simpelweg vrij. Mijn man heeft gelogeerd bij zijn vader in Utrecht en pakt diens auto naar zijn werk in Amsterdam. Het is wel een enorm gedoe deze staking....

    BeantwoordenVerwijderen