Volgers

Volgers

maandag 3 juni 2019

verhaaltjes van vroeger



Mijn vader las vroeger verhaaltjes voor op een cassettebandje voor zijn kleinkinderen. Na zijn overlijden nam ik het over. Bandjes heb ik volgesproken voor neefje, nichtjes en ook buurkinderen. Mijn neefje heeft tot zijn 12-de elke avond voor het slapen gaan een bandje van Pinkeltje gedraaid. Als slaapmiddel.
Dit weekend ruimden mijn zus en haar dochter de zolder op. Ze kwamen de doos met cassettebandjes tegen.Mijn nichtje had een oude radio met cassetterecorder in haar auto. Die zijn er niet zoveel meer. Daar klonk na 34 jaar de stem van haar opa, die over Pinokkio vertelde. Ook lag haar favoriete verhaal van Otje er bij.
Ze vertelde later, dat ze op weg naar huis het bandje had beluisterd. "Nog even leuk,als vroeger"zei ze. Wij waren eigenlijk een voorloper van het huidige luisterboek

6 opmerkingen:

  1. Leuk is dat! Ik heb het ook wel eens gedaan, met Jip en Janneke. Moet nog wel ergens zijn. Hebben je zus en haar dochter de bandjes bewaard? Kan je zoiets overzetten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zij hadden de oude bandjes nog. Ik weet niet of het rechtstreeks over te zeggen is op de pc of zoiets.

      Verwijderen
  2. Wat een leuk idee. Als een videoband over te zetten is, zal een cassettebandje ook wel kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat die bandjes er nog zijn! Ik weet dat ze over te zetten zijn, maar vraag me niet hoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg! Een soort luisterboeken avant la lettre!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zou het fijn zijn als je die kan overzetten en bewaren om nog heel vaak naar te luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen