Volgers

Volgers

zaterdag 1 juni 2019

even oud

Nu ik met Merle een avondrondje door de buurt loop, kom ik regelmatig een stel kleine kinderen uit de straat tegen. Ze aaien de hond en houden hele verhalen.
Gisteren ook. Hun moeder was brandhout aan het stapelen. Het jongentje is helemaal onbevangen in de omgang met de hond. "Is het een jongen of een meisje"vroeg hij peinzend. " Een meisje, maar eigenlijk al een oma" was mijn antwoord. " Net als jij" concludeerde hij.
Vervolgens gingen we rekenen. Hij wist van de formule hondenjaar-mensenjaar. Merle was 72 mensenjaren. " Dan zijn we even oud" zei ik. Hij vertelde nog hoe oud hun poezen waren en dat voor een poes een jaar 6 mensenjaren is.
Weer wat wijzer geworden ging ik snel verder. Merle piepte al en het zou vervelend zijn, als ze daar voor het huis haar behoefte ging doen. Het werd avondrondje van de twee oma's.


3 opmerkingen:

  1. Haha,leuk gesprekje en een mooi verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kunnen kinderen toch heerlijk onbevangen hun uitspraken doen .Leuk zo'n gesprekje .En wat een leuke foto van de twee ''oma's '' haha

    BeantwoordenVerwijderen