Volgers

Volgers

vrijdag 11 oktober 2019

cijfertjes



Hier zit een blij mens. Vanochtend vroeg hoorde ik bij de oogarts, dat mijn gezichtsveld niet verslechterd was. En mijn oogdruk was omlaag. Goede berichten.die ik het beste van de onderzoekende persoon zelf kon horen. Want het telefoontje over de uitslag van het gezichtsveld was niet helemaal correct.
Zo ging het ook bij het telefoontje naar de huisarts over de uitslag van het cholesterolonderzoek "Het is verhoogd,kunnen we een afspraak met de praktijkondersteunster maken?" Ik baalde als een stekker en vroeg om een uitdraai van de uitslag. Om met eigen ogen de "schade"te zien.
Want al vier maanden eet ik o.a.zuivelvrij op advies van de homeopaat. Een aangename bijwerking is vier kilo kwijt. Maar ik voel me beter. En was er heilig van overtuigd, dat vooral geen kaas en eieren en nog meer groenten en fruit een goede invloed op mijn cholesterolwaarden zou hebben.
Wat is een woord. "Verhoogd"betekende voor de assistente ten opzichte van de ideale waarden en niet in vergelijk met de vorige meting. Ik las de uitslag en had een rondedansje kunnen doen voor de balie. 1,7 lager dan de vorige keren. Ik heb niet voor niets af en toe gesnakt naar een stukje kaas.

6 opmerkingen:

  1. Fijn voor je en inderdaad; altijd zelf nalezen. Is mijn ervaring ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jarenlang altijd kopieën gevraagd van labuitslagen en rapportages naar de huisarts en zo. Maar wat goed, joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De ideale waardes veranderen steeds en veel lieden in het medische circuit volgen dit kritiekloos. Dan lijken goede verminderde waardes nog te hoog. Er is veel dispuut over die waardes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is goed nieuws wat je ogen betreft .Wat betreft de cholesterol waarden dat zijn vaak ook moment opnamen en artsen en de praktijkondersteuners schrijven veel te snel medicatie voor !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om te lezen. En ik heb niet veel waardes die ik na moet lezen. Alleen de bloeddruk en dat doe ik zelf. Maar als dat gaat gebeuren, weet ik nu wat ik moet doen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw lichaam is uniek en niet een gemiddelde. Inderdaad aan eigen cijfers die je kent toetsen.

    BeantwoordenVerwijderen