Volgers

Volgers

zaterdag 5 oktober 2019

steeds meer



In een blog las ik over het feit, dat er steeds meer mensen in Nederland komen. Wat ook in aantal toeneemt zijn de honden.(misschien ook katten). Vanochtend tijdens het fietsrondje was het een uitzondering, ik kwam geen hond tegen.
Toen wij 35 jaar geleden hier kwamen wonen, was ons kleine hondje de enige in dit stukje straat. Een bijzonderheid, de buurkinderen waren dol op het beestje. Soms ging ik als de rattenvanger van Hamelen met een sliert kinderen naar de dijk. Allemaal om beurten een eindje de riem van Aquila vasthouden. Als er sneeuw lag, trok ze de sleetjes.
Nu zijn er zeven honden in de straat. Onze Merle wordt nog wel door de mensen en kinderen geaaid, ze is gewoon lief een enthousiast. Maar een bijzonderheid is het niet meer.
Zo ook het uitlaten aan de dijk. Toen we kwamen, was er één andere mevrouw die er honden uitliet. Onze Aquila miste  de andere honden uit onze vorige buurt. Nu hebben we gewoon kanaal-kennissen. Mensen met wie je regelmatig oploopt en leuke gesprekken hebt. Soms is het er zo druk,dat het als een file voelt. Zeker als er 10 m voor me iemand loopt met een hond waar Merle het niet goed mee kan vinden.
Ik kan me goed voorstellen, dat mensen zonder een hond soms balen. Want al die viervoeters laten vaak op de stoep hun bolus vallen. En lang niet elke eigenaar ruimt dat op. Die vervuiling wordt ook steeds meer.

5 opmerkingen:

  1. Ja de tijden veranderen .Soms kunnen honden het echt niet met elkaar vinden en dat heeft mij lang geleden nog weleens een dure dierenarts rekening opgeleverd .Gelukkig wel betaald door de eigenaren die hun hond los lieten lopen en ik niet .Ook hier regelmatig toch hondenpoep die niet opgeruimd is .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, nou je het zegt, niet veel mensen hadden een hond toen ik opgroeide. Toen ik zelf een hond had, herinner ik me vele leuke gesprekken met andere hondeneigenaren. Echt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb ik eigenlijk nooit eerder over nagedacht. Nu wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. och herkenbaar... ik heb 2 lieve jongens maar ze maken elkaar wel gek als er andere honden zijn... teefjes maakt niet uit, maar reuen is altijd wel een beetje spannend, ik g a ze dan ook uit de weg... begrijp er niks van als iemand gewoon met hun hond recht op ons af komt lopen.... ik heb een merle en een sable brindle bordercollie, écht heerlijke jongens, wat zou je leven zijn zonder hond

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een interessante ontwikkeling! Ik vraag me af waarom steeds meer mensen een hond hebben.

    BeantwoordenVerwijderen