Volgers

Volgers

woensdag 22 juli 2020

gelukt



Het is me gisteren gelukt, om een plaatsje te krijgen in het bezoekschema van het verpleeghuis van vriend B. Om 9.00 belde ik. Toen was er een computerstoring, maar een uurtje later maakte ik de reservering.
Het was fijn om elkaar weer te zien na 5 mnd. B. praat zo slecht, dat telefoneren niet lukt. Dus vermagerde het contact tot wekelijks een kaartje van mijn kant.
Er werd goed gecontroleerd op "vreemden". De verzorgende ,die bij B in de kamer was , vroeg verbaasd "Hoe komt u hier, u heeft toch niet gereserveerd?". Ik vertelde van mijn reservering van een uurtje daarvoor en dat bij de balie gezegd werd "loop maar door". Wat blijkt, die mevrouw moest bezoekers begeleiden. Ik snap, dat veiligheid belangrijk is. Maar het voelde niet prettig.
Het viel me op, dat B ondanks zijn lange isolatie toch veel van de buitenwereld weet. De tv staat wel aan,maar hij kan zijn hoofd niet omhoog houden. Dus komt alleen het geluid binnen. We zaten gezellig te praten, ik kon hem redelijk verstaan. We hebben nog gelachen. Ik hoop, dat het een prettige afwisseling was in zijn zo lange en eenzame dag.

6 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je naar B kon. Een welkom bezoek, lijkt mij. Vreemd dat de organisatie niet goed verliep. Hopelijk komt er betere controle.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn, dat je naar B kon. Dat zal hem goedgedaan hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig, dat je terecht kon, ondanks de misverstanden over de reservering.
    Ik ben ook even op bezoek geweest in het verzorgingstehuis waar mijn moeder woonde, om een paar mensen - op afstand - gedag te zeggen. Dat deed me goed, je krijgt toch een band met zo'n plek. Je zag die mensen ook meteen blij worden, 'Heeee! Je bent er weer!', waardoor ik het gevoel had niet voor niks te zijn gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad geen prettig binnenkomen zo'n reactie. Maar superfijn dat je nu toch op bezoek kon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeft B vast weer goed gedaan en ik hoop jou ook, want zo werkt dat he.

    BeantwoordenVerwijderen